Javascript אינו מופעל בדפדפן שלך. הפעל אותו על מנת לשפר את חווית הגלישה שלך.
עינת מזור

במשך שלוש שנים, חשה עינת מזור, שפית מוסמכת במקצועה ובעלת שירותי קייטרינג מצליח, שמשהו אינו כשורה עם בתה יובל (אז בת חמש). משפחת מזור התגוררה אז בארצות הברית, ובהשוואה לבני גילה, נראתה יובל קטנה ולא מספיק מפותחת. רופא הילדים לא אבחן שום דבר חריג. "היא עדיין בעקומת הגדילה התקינה של הילדים", חזר ואמר להורים, אך מזור לא הייתה שקטה. ביום הולדתה השישי של יובל, החליטה האם לשים קץ לספקות. היא הגיע למרפאה המקומית ( בניו ג'רזי)  ודרשה בתוקף הפנייה לאנדוקרינולוג ילדים. מזור: "כבר באותו יום ביצעו ביובל סדרה של בדיקות דם. למחרת קיבלתי שיחת טלפון מהרופא, ולדבריו תוצאות הבדיקה מעלות חשש לצליאק. מכאן כל התהליך נעשה מהיר מאוד. הגענו לבית החולים. עשו ליובל ביופסיה (דגימת רקמות) של המעי בהרדמה מלאה. התוצאות איששו את חשדו של הרופא. יובל אכן סובלת מצליאק, וזו הסיבה להתפתחות הגופנית המעוכבת שלה".

מזור: "לאחר האבחנה, למדנו להכיר את המחלה ולהתמודד איתה. יובל אמנם איננה היחידה בבית עם רגישות למזון. גם אחיה, יונתן, שהוא כיום בן 15, אובחן כבר שהיה בן מספר חודשים כרגיש לחלב, לאגוזים ולדגים. אבל עם הצליאק, בא המהפך. שינינו את המטבח. הרחקנו והתרחקנו מכל מוצר המכיל גלוטן. למדנו לקרוא תוויות ולהתייחס ברצינות לרשימת המרכיבים המופיעה על כל מוצר ארוז, כולל מזון ותרופות.

"גם השקפתי על מזון וקולינאריה עברה מהפך. התחלתי לספק שירות חדש – אירועים וארוחות בריאות נטולות גלוטן וללא אלרגנים נוספים". לאחרונה, לאחר שהות בת עשר שנים,  חזרו משפחת מזור לארץ. יובל כיום בת 18. היא תפסה גובה ונראית בריאה ומפותחת ככל המתבגרים בגילה.  עינת מזור, בוגרת בית הספר הקולינארי בניו יורק     THE NATURAL GOURMET INSTITUTE,   היא דמות מוכרת בעולם הבריאות, למדה במוסד היוקרתי The Natural Gourmet Institute שבמנהטן את לימודי הקולינריה והתזונה, מומחית לקולינריה בריאה, פיתחה את קמחי כרגיל ללא גלוטן אשר עובדים אחד לאחד עם מתכונים רגילים לציבור הישראלי ולשוק האמריקאי. מזור היא היועצת הקולינארית של אל על- חברת התעופה של ישראל ואחראית על פיתוח ויישום הלכה למעשה של המנות הבריאות במחלקות העסקים והתיירים. היא פיתחה את המנות לנוסעים המעוניינים מנות ללא גלוטן, טבעוני, ללא סוכר וללא מלח. שפית -מרצה בינלאומית לבישול בריא ואפייה בריאה בבתי ספר קולינריים בארץ ובחו"ל ומחברת שבעה ספרי בישול בעברית ובאנגלית.

הרצאות / סדנאות

  • החיים בצל (יאק)

    הדרך השפויה לבישול בריא- כאמא לילד עם אלרגיות מסכנות חיים,
    צליאקית וילד"רגיל" שאוכל הכל, שפית מזור יצרה בכשרון רב את המדריך
    לחיי משפחה בריאים.
    כיצד מביאים שגרה משפחתית בריאה בארוחות המשפחתיות- מהו מזווה בריא  משפחתי? קיצורי
    דרך בריאים במטבח, שיטות בישול וטיפים ממטבחה של השפית לארוחות שבועיות: 
    5 מרכיבים במקסימום טעמים ומינימום זמן במטבח. (הדגמת בישול).

  • תזונה במציאות מתועשת

    כיצד שומרים על תזונה בריאה במציאות מתועשת? מה רכיבי המפתח להכנת מזונות
    נקיים הקרובים לטבע ורחוקים מעולם מכאני ומתועש?
    שפית עינת מזור תעניק  סודות וטיפים לקולינריה בריאה ונקייה ותדגים כיצד מכינים
    מאכלים בריאים ומזינים מקשת רחבה של רכיבים איכותיים ומוקפדים שנמצאים בכל סופרמרקט. 

  • החיים שלנו דבש!

    הקשר בין סוכר למחלות המודרניות כמו אלצהיימר וסכרת סוג 2 כבר הוכח. במפגש נלמד
    לזהות סימפטומים של התמכרות למתוק, טיפים לשחרור מהצורך למתוק, היכרות עם
    שחקני החיזוק לבריאות גופנית  ומבט בריא על המזווה הבריא ללא סוכר וללא ממתיקים
    מלאכותיים. השפית עינת מזור תדגים מגוון קינוחים מתוקים ובריאים ללא גלוטן וללא
    סוכר בריאים להכנה כמו בראוניס ללא קמח, כדורי קינוח עתירי אומגה 3 ומוס שוקולד
    עם נגיעות של קוקוס ותפוז.

     

  • תזונת ניקוי חורפית-מרקים הם השייקים החדשים

    מה וכמה אוכלים כדי לשמור על הבריאות ומשקל בריא גם בחורף?
    מרק קטניות, מרק עוף או מרק ירקות? שפית מזור מגלה איזה מרק
    יכול לשמש כארוחה חורפית משביעה וכמה לאכול ממנו כדי לעבור את
    החורף בלי להשמין.
     

  • בחירות תזונתיות למשפחה

    בעידן המתועש שבו אנו חיים, כיצד נעשה בחירות תזונתיות נכונות?
    כיצד נבחר מוצרי מזון יומיומיים במינימום תקציב ובמקסימום בריאות ?
    מה יש בלחם שאנו קונים בסופרמרקט ? האם טבעי שווה בריא?
    האם דל שומן טוב יותר ועוד..שפית עינת מזור, מומחית לקולינריה בריאה,
    תעשה לכם סדר ותסקור שפע של דוגמאות וטיפים לבחירות בריאות נכונות.

  • בישול בעידן המודרני

     בעידן האפשרויות הבלתי נגמרות, קיימות אינסוף אפשרויות תזונתיות לבחירה.
    נסקור עקרונות לבישול של הטבעוני לעומת צמחוני, פליאו , ללא גלוטן.
    טיפים  מעשיים לבישול בריא ללא תיעוש: כללי האצבע לקריאת תוויות מזון,  
    הטיפים לשמירת ערכים תזונתיים בבישול הביתי, אורגני לעומת טבעי- האם מציאות
    או אולי מילת תעתוע.

רשמים בולטים מההרצאה / סדנא